Ce trebuie să faci ca domeniul tău să fie live! pe Internet

Toată lumea vrea să fie online. De ce? Păi hai să vedem: poate vrei să vinzi produse sau servicii, poate oferi un buletin de știri interesant, și de ce nu, poate vrei să trimiți emailuri colaboratorilor tăi. Haide să îți arătăm ce trebuie să faci ca să ai domeniu live pe Internet.

Uite ce pași trebuie să urmezi

1. Achiziție domeniu (www)
2. Achiziție pachet de găzduire (hosting) pentru domeniul tău
3. Configurare nameservere
4. Creare site web
5. Folosește email profesional pentru afacerea ta

Pas 1: Achiziție domeniu pentru afacerea ta

Ce este numele de domeniu? Pe scurt este identitatea ta pe Internet. Este numele după care clienții de identifică online. Toată lumea știe de www. Numele trebuie să fie simplu, ușor de reținut și de scris și să aibă legătură cu afacerea ta sau cu ceea ce oferi. Mai multe poți citi în articolul nostru dedicat acestei teme.

După ce ai stabilit numele de domeniu potrivit afacerii tale și extensia acestuia (adica .ro, .com, .net…) trebuie să apelezi la un registratar autorizat pentru domeniul pe care vrei să îl înregistrezi.

Pentru țara noastră, registrul de domenii .ro este gestionat de RoTLD. Aici poți înregistra pe o perioadă de 1 până la 10 ani doar domenii .ro. Prețul per an, la momentul de față este de 12€+TVA. Asta dacă vrei să iei soarta în propriile mâini.

Există însă și varianta de a apela la un furnizor de găzduire, care de regulă oferă și serviciul de înregistrare domenii, pentru mult mai multe extensii (câteva sute). La ei, înregistrarea de domenii .ro (de exemplu), este mai ieftină – undeva în jurul sumei de 9-10€ +TVA. În acest caz, furnizorii se vor ocupa de tot procesul de înregistrare domeniu.

Pas 2: Achiziție pachet de găzduire pentru domeniu

Aici trebuie să te decizi asupra unui furnizor de astfel de servicii. Și sunt o mulțime de furnizori de unde poți alege cea mai potrivită variantă pentru tine. Noi colaborăm cu cei de la Hostico. Pachetele de găzduire nu ar trebui să depășească 2-3€ + TVA pentru nevoia unei afaceri aflate la început de drum.

Primii doi pași se pot face simultan, la un singur furnizor.

Pas 3: Configurare nameservere

Acest pas este unul un pic tehnic, pentru care avem un articol dedicat pe care îți recomand să-l parcurgi, dacă vrei să pui singur osul la treabă.

Dar totuși ce sunt nameserverele? Trebuie să-ți imaginezi nameserverele ca pe un indicator care arată unde se află domeniu tău live pe Internet. Ele sunt ca hărțile care te duc la destinația dorită. Ele  asociază adresa web (domeniul tău, www-ul) cu adresa IP (ex. 192.168.0.1) a serverului pe care este găzduit site-ul tău. Astfel încât atunci când tastezi în bara de adrese a browserului, www.domeniul-meu.com, vei fi redirecționat către locul (server-ul, găzduirea) unde se află site-ul tău.

După modificarea nameserverelor, trebuie să aștepți până când aceste informații se distribuie (se propagă) în Internet. Ce este propagarea DNS și cât durează poți afla citind acest articol.

După finalizarea pasului 3, domeniul tău sau al afacerii tale este activ, live, online! Iar în funcție de nevoiele tale, poți opta să continui cu pasul 4 sau cu pasul 5. Noi continuăm cu:

Pas 4: Crearea site-ului web

Este un pas important pentru brand-ul tău și imaginea afacerii tale. În funcție de nevoi, aici nu este momentul să te zgârcești când vine vorba de banii pe care trebuie să îi cheltuiești pentru identitatea ta sau a companiei tale. Normal, o firmă la început de drum, nu are un buget mare pentru identitate si web design. Dar, în momentul în care ceri oferte la diverși designeri sau firme de web design, trebuie să știi că ieftin nu înseamnă neapărat bine.

Așadar, mare atenție ofertelor pachet de design complet cu 100€. Sunt atractive, dar de multe ori te trezești cu o identitate copiată, sau deloc unică. O agenție de design sau un designer profesionist ar trebui să vă poată trimite o ofertă detaliată pe fiecare fază a proiectului și ar trebui să ceară și un % avans din lucrare la începutul lucrării. De asemenea, vă oferă garanție și un pachet de service pentru cele livrate. Nu mai vorbesc de contract și factură…

De multe ori, pentru partea de design o să primești oferte de preț în funcție de numărul de ore lucrate. Prețul variază undeva între 25-40 € /oră în funcție de calitatea lucrărilor designer-ului sau agenției. Asta dacă optezi pentru versiunea aceasta. Exită însă și posibilitatea de a negocia prețul per întreg proiectul, mai ales dacă ești la început de drum și nu ai nevoie de ceva foarte complicat.

P.S. Întotdeauna cere un portofoliu de lucrări. Eventual ia legătura cu clienții respectivului designer / agenții și cere un feedback.

Pas 5: Folosește email profesional pentru afacerea ta

Știu că mulți antreprenori, aflați la început de drum, trec cu vederea importanța folosirii unei adrese de email profesională, preferând să utilizeze servicii gratuite, precum Gmail.com, Yahoo.com sau Outlook.com. Este timpul să te gândești la o schimbare.

Sunt multe motive pentru care ar trebui să renunți la a folosi adresele gratuite de email, chiar și cele puse la dispoziție de furnizorul de găzduire site & domeniu. Pe scurt, folosind o adresă de e-mail personalizată, cum ar fi nume@numeafacere.ro, inspiri încredere, construiești credibilitate în ochii celor cu care comunici (furnizori, clienți, potențiali clienți). Promovezi brandul tău de fiecare dată când trimiți un e-mail.

În plus dispui de mult mai multă securitate și control total asupra datelor. Mai multe poți afla în articolul nostru de aici.

Pentru că multă lume este familiarizată cu soluția gratuită de email, Gmail de la Google, îți recomandăm soluția pe steroizi Google Workspace. Sună pompos, dar nu este. Sunt aceleași instrumente pe care le întâlnești în soluția gratuită Gmail, dar cu mult mai multe funcționalități, securitate, spațiu de stocare în plus. Și, surprinzător, este foarte accesibilă ca preț. Pachetele încep de la 6,9 € per adresă de email.

Și cu asta am ajuns la finalul procesului. Dacă ai nevoie de ajutor, poți apela la serviciile noastre oricând, cu încredere.

Vrei să înveți mai multe despre Google Workspace?

Înscrie-te la newsletter ca să primești pe email sfaturi, povești ale clienților, oferte și opiniile noastre pe alocuri!