Ce este numele de domeniu pentru afacerea ta?

Numele de domeniu al afacerii tale este numele site-ului web care se găsește în adresa web sau URL (de exemplu, afacerea-mea.ro). Așa cum cauți o firmă după adresa stradală, gândește-te la numele domeniului ca la adresa online (pe Internet) a companiei tale. Clienții pot localiza site-ul web și vă pot identifica compania prin intermediul numelui de domeniu, iar acesta poate fi folosit și pentru a crea adrese de e-mail profesionale în organizația voastră.

De ce au nevoie companiile de un nume de domeniu?

Deținerea unui nume de domeniu pentru afacerea ta reprezintă cea mai simplă modalitate prin care oamenii pot găsi online prezența ta comercială. Când cineva caută firma ta, trebuie doar să introducă numele afacerii în bara de căutare a unui motor precum Google, Bing sau Yahoo, iar adresa site-ului tău web va apărea în rezultatele paginilor de căutare (SERP).

Alternativ, potențialii clienți pot introduce adresa completă (URL-ul) – de exemplu, afacereaamea.ro – direct în bara de adrese a browser-ului pentru a ajunge rapid pe site-ul tău web. Fiecare nume de domeniu este unic, oferindu-ți astfel control asupra identității tale de marcă.

În plus, numele de domeniu este esențial pentru a crea o adresă de e-mail profesională pentru afacerea ta. Acest detaliu adaugă credibilitate e-mailurilor trimise potențialilor clienți și/sau clienților, contribuind la consolidarea prezenței tale de marcă/brand-ului.

Componentele adresei (URL-ului) unui domeniu

Un URL, sau o adresă web, este versiunea de internet a unei adrese poștale. La fel cum o adresă poștală are o structură (de exemplu, numele, adresa stradală sau cod poștal și locația (sat/comună/oraș/județ), un URL este alcătuit din diferite părți care au scopuri specifice. Iată care sunt componentele pe care le vei vedea în fiecare adresă web: prefixul (sau protocolul), numele de domeniu și extensia de domeniu.

componentele adresei URL

– Prefix: Așa cum fundația sprijină o clădire, prefixul este baza Internetului. Este folosit pentru a încărca și conecta vizitatorii la site-ul web ales și indică un protocol specific. De exemplu, când vezi “https://”, aceasta arată că site-ul utilizează securitatea SSL pentru a cripta și proteja datele, oferind astfel o experiență mai sigură pentru vizitatori.
– Domeniu, sau nume de domeniu: Acesta identifică site-ul web sau marca/brand-ul pe care un vizitator al site-ului o vizitează în acel moment (de exemplu, “firma-mea”).
– Extensia domeniului: Alegerea extensiei este ca alegerea unei rochii potrivite pentru o ocazie specială. Ea reflectă tipul de entitate a afacerii sau organizației. De exemplu, “.com” este potrivit pentru afacerile comerciale, “.org” pentru organizații nonprofit, “.store” pentru comercianții cu amănuntul, “.me” pentru site-urile personale, și “.ro” pentru o localizare specifică în țară.

Tipuri de nume de domenii

Pe lângă componentele unei adrese web, există și diferite tipuri de domenii. De exemplu, “domeniile de nivel superior” (sau TLD) au extensii precum .com, .org și .net, în timp ce “domeniile de nivel secundar” pot avea extensii precum .club, .info sau .store. Ierarhia numelor de domenii se bazează pe tipul de extensie de domeniu utilizat (de exemplu, un TLD precum .com sau .net față de un domeniu de nivel doi precum .club).

Atunci când alegi un nume de domeniu pentru firma ta sau site-ul tău web, nu uita că domeniile de nivel superior sunt considerate “standardul de aur”, în special domeniul universal “.com“. Cu toate acestea, cu atât de multe nume de domenii înregistrate, poate fi o provocare să găsești un nume de domeniu memorabil și eficient cu o extensie .com disponibilă. Așadar, s-ar putea să trebuiască să fi creativ sau să alegi cea mai potrivită extensie de nivel secundar.

Statistici nume de domeniu

În lume există peste 351 de milioane de domenii înregistrate. Dintre acestea, cea mai mare parte sunt domenii .com. Cele mai populare trei TLD (.com, .net și .org) reprezintă marea majoritate a domeniilor înregistrate, adică aproape 70% din totalul domenilor. (Sursa: Verisign).

Iată alte câteva statistici despre numele de domenii care trebuie neapărat cunoscute:

  • Primele trei cele mai populare extensii de domenii sunt .com, .tk și .cn – iar .com-urile sunt folosite de aproape șase ori mai mult decât orice altă extensie. (Sursa: Siteefy)
  • 52,8% dintre domeniile înregistrate sunt TLD-uri .com. (Sursa: Statista)
  • Există 1.589 de extensii secundare înregistrate, cum ar fi .biz, .online și .nyc. (Sursa: Website Flip)

Sfaturi pentru alegerea unui nume de domeniu potrivit afacerii tale

Alegerea numelui de domeniu poate avea un impact semnificativ asupra succesului online al afacerii tale, afectând aspecte precum clasamentul cuvintelor cheie în optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO), nivelul de trafic și eficacitatea eforturilor tale de marketing. Așadar, când vine vorba de a formula un nume de domeniu pentru afacerea ta, este esențial să iei în considerare mai mulți factori. Adesea, primele idei pot fi deja “luate”, iar găsirea unui nume de domeniu disponibil care să reflecte cel mai bine identitatea mărcii tale poate necesita câteva încercări. Este o călătorie, dar rezultatele pot fi remarcabile pentru afacerea ta online.

cum sa alegi un nume de domeniu pentru afacerea ta

Mai jos ai 5 sfaturi pentru a găsi cel mai bun nume de domeniu pentru afacerea ta:

Ai grijă să fie scurt și ușor de recunoscut: Numele de domeniu pentru afacerea ta trebuie să fie ușor de identificat de către clienți și potențialii clienți. Alege un nume de domeniu care să fie scurt și simplu (și, prin urmare, memorabil), dar și unic pentru a te ajuta să îți construiești o prezență puternică a mărcii.

Asociază-l de brand-ul tău: Folosirea numelui companiei ca nume de domeniu este cea mai ușoară modalitate de a te asigura că acesta este unic. Procedând astfel, te separari de concurență, adăugând în același timp credibilitate profesională afacerii și site-ului tău web, și te ajută să îți construiești imaginea companiei.

Încearcă alternative în funcție de locația ta sau diferite cuvinte cheie: Este des întâlnit să descoperi că un nume de domeniu pe care îl cauți este deja înregistrat sau chiar folosit, așa că asigură-te că ai un plan de rezervă. De exemplu, utilizarea unei locații în numele de domeniu al companiei tale poate indica zona de servicii și te poți diferenția și mai mult față de concurență. De asemenea, cuvintele-cheie reprezentative pentru serviciile tale (de exemplu, instalator, electrician, avocat, imobiliare și așa mai departe) te pot ajuta să găsești un nume potrivit de prima dată.

Ia în considerare impactul asupra SEO: Motoarele de căutare folosesc numele de domeniu în alcătuirea clasamentelor de căutare. Cuvintele cheie sunt folosite pentru a crește acuratețea și relevanța rezultatelor căutării. Dacă numele de domeniu include un cuvânt cheie legat de serviciile pe care le oferă afacerea ta, acesta ar putea ajuta site-ul tău. să se claseze mai bine pe Google.

Reducerea spam-ului prin înregistrarea domeniului în mod privat: Atunci când înregistrezi un domeniu, ți se cere să furnizați datele tale de contact. În lipsa înregistrării domeniului privat, informațiile tale sunt disponibile pe internet, unde oricine le poate folosi pentru a-ți trimite mesaje spam nedorite.

Pentru mai multe detalii, citește ghidul nostru pentru a afla cum să alegi un nume de domeniu, care, de asemenea, analizează în detaliu diferitele tipuri de extensii. Dacă te-ai gândit deja la un nume, verifică disponibilitatea lui folosind instrumentul de căutare de aici.

De unde poți cumpăra un domeniu și care sunt costurile

Dacă nu ai încă pregătit un site web, poți achiziționa un nume de domeniu prin intermediul unui registrator de domenii, cum ar fi Hostico.ro, pentru un preț cuprins între 7 și 10 euro pe an pentru cele mai uzuale extensii. Poți achiziționa un domeniu și îl poți “parca” la registrator până când ești gata să îl folosești. Dacă intenționezi să construiești un site web în viitorul apropiat, mulți furnizori de găzduire web includ un domeniu gratuit (pentru primul an) atunci când achiziționezi un pachet de găzduire.

Mulți dintre acești furnizori includ înregistrarea gratuită a domeniului în mod privat pentru a-ți păstra informațiile de contact departe de spammeri, bineînțeles fără costuri suplimentare.

Și în final

Fiecare site dedicat unei companii ar trebui să aibă un nume de domeniu personalizat pentru a-și stabili și dezvolta prezența online. De asemenea, domeniile sunt folosite și pentru adrese de e-mail profesionale, creând o credibilitate imediată, în special în cazul domeniilor .com, .net și .org.

Vrei să înveți mai multe despre Google Workspace?

Înscrie-te la newsletter ca să primești pe email sfaturi, povești ale clienților, oferte și opiniile noastre pe alocuri!